Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Aytek TAZ
Aytek TAZ

AYTEK TAZ – BATMAN’DA GECE SERİNLEME REHBERİ

“Etkinlik yok ama millet dışarda. Neden? Çünkü Batman sıcağı evde oturtmaz!”

Batman’da yaz geceleri öyle başka şehirlerdeki gibi değildir. Ne boğaz kıyısı var ne de sahil bandı. Ama akşam saat 21.00 olsun, bir bakarsın millet sanki kombine bilet almış gibi parklara dökülmüş. Sor “etkinlik mi var?”Yok.

Konser? Yok. Şenlik, festival, çocuk tiyatrosu? Yok da yok. Ama halk dışarda! Sanki çimlerin altına klima döşenmiş. O kadar kalabalık ki, dışardan gelen biri “herhalde açık hava mitingi var” zanneder. Halbuki olan tek şey: Bıkkın sıcak, ucuz çekirdek ve samimi muhabbet.
Biz Batmanlılar için yaz akşamı, hiçbir şey yapmama sanatıdır. Yer sofrası niyetine çim, sehpa yerine tabure, ortam müziği yerine uzaktan gelen çocuk çığlığı… Yani etkinlik yok ama ortam şahane.

Şimdi gelin hep birlikte bu şahane(!) gece serinleme noktalarına bir göz atalım. Ama beklentiyi fazla yükseltmeyin. Burası Batman: bank yoksa kaldırım var, masa yoksa halı serilir!

ATATÜRK PARKI

Burada oturacak masa yok, umut çok. “Yere oturmak ibadettendir” diyen bir cemaat varsa, muhtemelen buradadır. Yer bulamazsan birilerinin yanına ilişiver, zaten insanlar burada “çay var, gelsene” seviyesinde sosyal.

ŞEHİR PARKI (Hal Pazarı civarı)
Yere serilen çarşafın markası fark etmez, yeter ki geniş olsun. Bank yoksa da üzülme, herkes yere çökmüş zaten. Parkta içilen her bardak çay, Batman gecesine katkıdır.

FATİH PARKI

Adı Fatih ama gölgesi Fatih Terim kadar bile hırçın değil. Bir ağaç gölgesine beş kişi düşer.
Serinlik burada “duygusal destekli” çalışır: terliyorsan yanındakiyle dertleş, rahatla.

8 MART KADIN PARKI

Burası küçük olabilir ama buraya gelen halkın umutları Everest. Yani burada oturacak yer yoksa bile “bir köşeye çökeriz” güveniyle gelir herkes.Park o kadar küçük ki bir aile yerleşince başkası içeri alınmıyor, “dolu” yazısı asılıyor adeta.

SAĞLIKLI YAŞAM PARKI

Gündüz terk edilmiş, gece düğün salonu gibi. Ortada gelin yok ama herkes takım elbiseli gibi ciddi.Burada insanlar bir çaya başlar, sabaha kadar sosyalleşir.

GAP PARKI

Biraz şehir dışı ama havası şehir içinden daha akıllı.Gençler gitarla karışık romantizm yapar, yaşlılar “şu ağacın yeri yanlış” diye muhabbet açar. Çekirdek kabukları rüzgarda savrulur, duygular arada kaynar.

YAŞAR KEMAL PARKI

Kitap okunmaz, ama çok hikâye birikir. Buraya oturan herkes bir karakterdir. “İnce Memed serinliği” burada çekirdek eşliğinde yaşanır.

SİNEM PARKI

Mahalle parkı ama sanki şehir meydanı gibi iş görüyor. Burada oturanlar sabit, banklar sabırsız, çocuklar kontrolsüz. İlk gelen sandalyesini koyar, geç gelen ayakta kalır.
Tam bir “kim erken gelirse yer o parkı” düzeni.

JİYAN PARKI

“Hayat” demek ama burada hayat bankta oturan dayının ağzında:“Bu millet niye hâlâ evde klima almıyor ben anlamıyorum.” Ama kimse klima almıyor çünkü jiyan serinliği candır. Çocuklar kaydırakta ters akıyor, büyükler çaydanlıkla yokuş iniyor. Hayat burada akıyor!

İstiklal Parkı, Karabağ Parkı ve Esentepe Millet Bahçesine diyecek yok. Onlar Batman’ın Gülhane Parklarıdır.

Kapanış:
Batman’da yaz gecesi, bir nevi doğaçlama festivaldir. Hiçbir şey olmasa bile, birileri yere serdiği halının üstünde mutlaka bir şey yaşar. Klima mı? O zengin işi. Biz çimlerde terleyip, çayla serinleriz. Masamız yok ama muhabbetimiz var. Bankta yer yok ama yürek geniş!

Unutma sevgili okur:
“Batman gecelerinde etkinlik olmaz, parkın kendisi etkinliktir.”

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER