Bağımlılık ile Mücadele ve Eğitim Derneği Genel Başkan Yardımcısı Orhan DOYAN, yaptığı çağrıyla gençleri sorumlu davranmaya davet ederken, ailelerin ve ilgili kurumların, her geçen gün manevî değerlerinden uzaklaşan borç batağına girip, mahkemelik olan gençliğe sahip çıkmaya koruma altına almaya davet etti.
İşte, BA-MED Genel Başkan Yardımcısı Orhan DOYAN tarafından yapılan ve “Batman’da Gençlik Alarm Veriyor: İşsizlik, Uyuşturucu ve Kart Dolandırıcılığı Tehlikesi” sözleriyle dikkat çeken o açıklaması…
“GENÇLİK NEREYE GİDİYOR?”
Batman’da gençlik her geçen gün daha fazla tehlike ile karşı karşıya kalıyor. İşsizlik, uyuşturucu bağımlılığı, banka kartı dolandırıcılığı gibi sorunlar, gençleri yalnızlığa ve suça sürüklüyor. Bu tablo karşısında sessiz kalmamız mümkün değildir.
“İŞSİZLİK: UMUTSUZLUK DERİNLEŞİYOR”
Batman’da binlerce üniversite mezunu ve lise mezunu gencimiz iş bulamıyor. İşsizlik, gençleri pasifleştiriyor, umutsuzlaştırıyor ve sosyal sorunları tetikliyor. Gençlerin potansiyelini kaybediyoruz.
“UYUŞTURUCU: BİR NESİL KAYBOLUYOR”
Uyuşturucu kullanım yaşı 13’e kadar düştü. Sokaklarda madde etkisi altında baygın halde yatan genç görüntüleri hepimizin yüreğini burkuyor. Bu sadece bir “bağımlılık” sorunu değil, aynı zamanda bir toplum güvenliği ve gelecek nesil krizidir.
“BANKKART DOLANDIRICILIĞI: FARKINDA OLMADAN SUÇA İTİLİYORLAR”
Bazı gençler, banka ve kredi kartlarını aylık 2-3 bin TL karşılığında dolandırıcılara veriyor. Suç örgütleri, bu kartları para aklama ve yasa dışı işlemler için kullanıyor. Gençler, farkında olmadan “suç ortağı” haline geliyor. Bu durumun farkına varılması ve ivedilikle önlenmesi gerekir.
“RUH SAĞLIĞI VE İNTİHAR RİSKLERİ”
Batman’daki genç kızlar arasında intihar vakaları ürkütücü düzeye ulaşmıştır. Sosyal baskılar, aile içi şiddet ve yalnızlık gibi sebepler, gençleri karanlık bir yola itiyor. Bu konuda önleyici sosyal politikalar artık ertelenmemelidir.
“BA-MED’TEN DERNEĞİNDEN ÖNEMLİ ÇAĞRI”
Bağımlılık ile Mücadele ve Eğitim Derneği olarak;
Uyuşturucu ile mücadele için sokakta ve sahada daha fazla destek ve denetim,
Gençlere yönelik meslek edindirme ve istihdam projeleri,
Bankacılık okuryazarlığı ve dijital güvenlik eğitimleri,
Gençlerin ruh sağlığına yönelik psikososyal destek merkezlerinin acilen yaygınlaştırılmasını talep ediyoruz.

“GENÇLİK BİZİM GELECEĞİMİZDİR”
Sessiz kalamayız. Her gencin potansiyeli değerlidir. Onlara sahip çıkmak, sadece devletin değil toplumun da görevidir. Kurumlarımız, STK’larımız ve ailelerimizle birlikte ortak bir seferberlik başlatmalıyız.
Saygılarımla,
Orhan DOYAN
Bağımlılık ile Mücadele ve Eğitim Derneği
Genel Başkan Yardımcısı
