Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

PETROL-İŞ’TEN TPAO’NUN “İNSANSIZ ÇALIŞTIRMA” UYGULAMASINA TEPKİ

Petrol-İş Sendikası, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nun Batman’daki Başalan Sahası’nda başlattığı ve Gülbaraj Tesisleri’nde de uygulanması planlanan “insansız çalıştırma” sistemine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı…

Petrol-İş Sendikası, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nun Batman’daki Başalan Sahası’nda başlattığı

Petrol-İş Sendikası, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nun Batman’daki Başalan Sahası’nda başlattığı ve Girbereşik Tesisleri’nde de uygulanması planlanan “insansız çalıştırma” sistemine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı.

Açıklamada, söz konusu uygulamanın enerji sektöründe dijitalleşme ve otomasyon kapsamında değerlendirilebileceği belirtilmekle birlikte, sistemin yaygınlaşmasının sahalarda görev yapan personel sayısında azalmaya yol açabileceği ifade edildi. Bu durumun çalışanların iş güvencesi açısından belirsizlik oluşturabileceği ve istihdam üzerinde olumsuz etkiler doğurabileceği yönünde endişeler dile getirildi.

Petrol-İş, üretim süreçlerinde teknolojik dönüşümün kaçınılmaz olduğunu ancak bu sürecin çalışanların haklarını ve istihdam dengesini gözeterek yürütülmesi gerektiğini vurguladı.

Açıklamada ayrıca, Batman’da petrol üretiminin bölge ekonomisi ve istihdam açısından kritik bir öneme sahip olduğuna dikkat çekilerek, uygulamanın sonuçlarının dikkatle değerlendirilmesi çağrısında bulunuldu.